Tele-Onthaal


 

Bron

Tele-Onthaal, Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin

 

Definities

Tele-Onthaal biedt in de eerste plaats een helpend gesprek aan voor iedereen die op zoek is naar een luisterend oor of zich ergens zorgen over maakt. Zo’n gesprek kan via telefoon of chat en verloopt altijd in het Nederlands.

Tele-Onthaal is door de overheid erkend als Centra voor Tele-Onthaal binnen het Algemeen Welzijnswerk.

Tele-Onthaal wil hulpverlenen met een zo laag mogelijke drempel. Daarom blijft een gesprek altijd vertrouwelijk en blijven zowel de hulpvrager als de vrijwilliger anoniem. Dat geeft veiligheid aan de oproeper om zijn/haar verhaal te doen.

Tele-Onthaal is 24u op 24u en 7dagen op 7 bereikbaar en gratis.

In elke Vlaamse provincie is een Tele-Onthaaldienst gevestigd. Elke dienst heeft een aparte juridische structuur (vzw). De 5 Vlaamse Tele-Onthaaldienstenwerken samen binnen de Federatie van Tele-Onthaaldiensten in Vlaanderen.

 

 

Opmerkingen bij de kwaliteit

De gegevens over Tele-Onthaal zijn afkomstig van het registratiesysteem van de Federatie van Tele-Onthaaldiensten in Vlaanderen en Brussel

 

Referenties

 

Tele-Onthaal: Jaarverslagen

 

 Contact