Tele-Onthaal

 

Bron

Tele-Onthaal, Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin 

  

Definities 

Tele-Onthaal biedt in de eerste plaats een helpend gesprek aan voor iedereen die op zoek is naar een luisterend oor of zich ergens zorgen over maakt. Zo’n gesprek kan via telefoon of chat en verloopt altijd in het Nederlands. 

Tele-Onthaal is door de overheid erkend als Centra voor Tele-Onthaal binnen het Algemeen Welzijnswerk. 

Tele-Onthaal wil hulpverlenen met een zo laag mogelijke drempel. Daarom blijft een gesprek altijd vertrouwelijk en blijven zowel de hulpvrager als de vrijwilliger anoniem. Dat geeft veiligheid aan de oproeper om zijn/haar verhaal te doen. 

Tele-Onthaal is 24 uur op 24 uur en 7 dagen op 7 bereikbaar en gratis. 

In elke Vlaamse provincie is een Tele-Onthaaldienst gevestigd. Elke dienst heeft een aparte juridische structuur (vzw). De 5 Vlaamse Tele-Onthaaldiensten werken samen binnen de Federatie van Tele-Onthaaldiensten in Vlaanderen. 

  

Opmerkingen bij de kwaliteit 

De gegevens over Tele-Onthaal zijn afkomstig van het registratiesysteem van de Federatie van Tele-Onthaaldiensten in Vlaanderen en Brussel. 

  

Referenties 

Tele-Onthaal: Jaarverslag 

 

Contact 

Stel je vraag 

 Naar de statistiek